A beállított hívó hang valamint az értesítő hangjelzés hiánya telefonhívások esetén, vagy az, ha a készülék nem válaszol a hangutasításokra, illetőleg, ha hívás kezdeményezéskor egyáltalán nem hallod a másik fél hangját, a mikrofon problémáinak közvetlen jele. A mai útmutatóban arra adunk megoldási javaslatokat, hogy mit tegyél, ha azt tapasztalod, hogy a telefonod mikrofonja nem működik megfelelően.
Távolítsd el az esetleges szennyeződést és port a készüléked mikrofonjából!
A mikrofonban időről-időre összegyűlő szennyeződések gyakran akadályozhatják annak megfelelő működését.
Alaposan távolítsd el a szennyeződéseket a telefon-portokból sűrített levegővel, vagy száraz és tiszta fogkefével, kefével.
Kapcsold ki és be a telefonodat!
A ki- s bekapcsolás sokszor segíthet az elektronikus berendezésekkel kapcsolatos problémák megoldásában. A legtöbb mobilkészüléket úgy indíthatod újra, hogy egyszerre tartod benyomva a Bekapcsoló és a Hangerő szabályozó gombot, körülbelül 10-15 másodpercig.
Ha a fenti módszerrel nem indul újra az okostelefonod, próbáld meg hosszan lenyomva tartani a Be / kikapcsoló és a Hangerő csökkentő gombot, vagy csak magában a bekapcsoló gombot.
Távolíts el minden gyanús alkalmazást!
Ha a közelmúltban a telefonod mikrofonjának működésében problémák léptek fel, akkor az is előfordulhat, hogy azt az egyik a közelmúltban a készülékedre telepített alkalmazás okozza.
Távolíts el ezért minden olyan programot, amelyet nemrég letöltöttél, vagy amelyről úgy véled, hogy az okozhatja a készüléked mikrofonnal kapcsolatos problémáit.
Ellenőrizd, hogy melyik mikrofon használata közben jelentkezik a probléma!

Az újabb okostelefonok már két mikrofonnal vannak felszerelve – egy fő mikrofonnal és egy kiegészítővel. Abban az esetben, ha a probléma a telefonhívások során merül fel, de kihangosítás során nem jelentkezik, akkor a gond a fő mikrofonnal van.
Amikor a hiba csak a hangfelvételt lehetővé tevő alkalmazások (például hangrögzítő) használata esetén merül fel, akkor az egyértelműen a kiegészítő mikrofon hibáját jelzi. Ha a probléma mindkét esetben fenn áll, akkor nagy valószínűséggel a készülék hangszórója a hibás, nem pedig a mikrofonja.
Ha a fenti útmutatásainkat végigpróbáltad, de azok nem vezettek eredményre és a készüléked hanghibája még mindig fenn áll, a legjobb, ha azt elviszed egy közeli szervizközpontba, ahol a szakemberek minden bizonnyal tudják orvosolni a problémát.