A telefonhívások lebonyolítása továbbra is az egyik legalapvetőbb funkciója a mai telefonkészülékeknek. Ennek ellenére, előfordulhatnak bizonyos esetek, amikor a hívások során nem halljuk a hívott felet. Ilyen esetben nem kell egyből a készülék meghibásodására gondolni, sokszor egyszerű okok állhatnak a háttérben. Ebben a cikkben összeszedtük, hogy jellemzően mik okozhatják a problémát és milyen lépésekkel érdemes ezekről meggyőződni.
Lehetséges okok, amiért nem halljuk a beszélgetőpartnert

Több oka is lehet annak, hogy nem halljuk a másikat telefonhívás közben, viszont szerencsére, a legjellemzőbb okozói a kellemetlenségnek egyszerűen felderíthetők.
Amikor telefonhívás közben nem halljuk a másik felet, akkor elsősorban érdemes meggyőződni arról, hogy a készülék megfelelően csatlakozik a telefonhálózat szolgáltatóhoz és van térerő – ezt általában a kijelző felső sarkában vagy a kezelőpanelban/ beállítások között ellenőrizhetjük.

Ellenőrizzük a hangerő beállításokat
Amennyiben meggyőződtünk róla, hogy a készülék megfelelően csatlakozik a hálózathoz és a térerő erős jelet mutat, akkor elképzelhető, hogy egész egyszerűen csak le van némítva a telefon. Hívás közben nyomjuk meg a hangerő gombot (a készülék oldalán található) és emeljük fel a hangerőt. Sok esetben akár véletlenszerűen is lenémíthatjuk a telefon hangerejét, így mindenképpen ezzel próbálkozzunk meg először.
Ellenőrizzük, hogy a készülék nincs fülhallgatóra csatlakoztatva

A mai vezeték nélküli kiegészítők használata sokszor annyira felhasználó barát, hogy ezek akár automatikusan is kapcsolódnak a készülékekhez. Amennyiben rendelkezünk vezeték nélküli fülhallgatóval, akkor ellenőrizzük, hogy az csatlakoztatva van-e az okostelefonhoz. Elképzelhető, hogy hívás közben automatikusan a kiegészítőre megy a hang bemenet/ kimenet és ezért nem halljuk a hívott felet. Ezt a Bluetooth menüpontban tudjuk megtenni (egyszerűen kapcsoljuk ki a funkciót), valamint a hívás képernyőn is beállítható, hogy a hangot normál módban, hangszóróval kihangosítva vagy a csatlakoztatott eszközökről halljuk – tegyünk ezekkel is egy próbát.
Nem valószínű, de különleges esetekben a készülékünk akár rosszul is érzékelheti, hogy az fülhallgatóra vagy más audio kiegészítőre van csatlakoztatva – ilyenkor a telefon hangszórói nem működnek. A hangerő gombok segítségével állítsuk a hangerőt és győződjünk meg, hogy sehol nem jelzi a kijelző fejhallgató ikonnal vagy szövegesen kiírva ennek tényét. Amennyiben mégis, de nincs vezetékes eszköz csatlakoztatva, akkor próbáljuk meg az erre kialakított eszközzel kitakarítani a bemenetet vagy telefonos szakemberhez fordulni.

Indítsuk újra a készüléket
Bizonyos esetekben, főleg régebbi készülékeknél vagy korábbi verziós/ nem támogatott operációs rendszerek használatánál előfordulhat, hogy a készülék szoftverében valami átmenetileg meghibásodott és ezért nem működnek megfelelően az alapvető funkciók. Minden esetben érdemes újraindítani a készüléket és lehetőség szerint naprakészen tartani a szoftvert, majd ellenőrizzük, hogy továbbra is gond van-e a hívásokkal.
Ellenőrizzük a telefon hangszóróit

Továbbra sem halljuk a beszélgetőpartnert hívás közben? Próbáljuk meg más alkalmazások segítségével ellenőrizni a hangszóró megfelelő működését! Próbáljunk meg egyszerűen lejátszani egy zenét, videót vagy telefonos hívást indítani internetes alkalmazáson keresztül – pl. a Messenger- vagy Viberen keresztül. Ezzel a módszerrel kizárhatjuk, hogy a készülék hangszórója hibásodott meg.
Ha a fentebb leírt lépésekkel sem sikerült megoldanunk a problémát, akkor javasoljuk egy telefonos szakszervíz felkeresését, hiszen elképzelhető, hogy a készülék súlyosan megsérült egy elejtést követően, esetleg beázott és ezért nem működik a hangszóró.